15 milionów – tylu podróżnych przewiozły Koleje Małopolskie w ciągu 3 lat swojej działalności. 15-milionowy bilet kupiła w pociągu jadącym z Miechowa do Krakowa tegoroczna maturzystka Kasandra Dziuba, która od władz Małopolski otrzymała atrakcyjne nagrody.
- Z miesiąca na miesiąc Koleje Małopolskie biją kolejne rekordy popularności. Choć nie ułatwiają tego remonty prowadzone przez zarządcę infrastruktury, liczba pasażerów korzystających z usług spółki województwa wciąż rośnie - podkreśla biuro prasowe Małopolskiego Urzędy Marszałkowskiego.
W ubiegłym roku największą popularnością podróżnych cieszyły się połączenia na trasach Wieliczka – Kraków – Lotnisko Balice oraz Kraków – Tarnów. Statystykę przewozową Kolei Małopolskich znacznie podniosło uruchomienie połączeń Kraków – Nowy Sącz – Krynica oraz powrót Kolei Małopolskich na trasę do Miechowa i Sędziszowa. Pasażerowie – głównie studenci – pokochali także weekendowe pociągi relacji Kraków – Gorlice – Jasło. Frekwencja na tej trasie znacznie przekroczyła wstępne założenia wojewódzkiego przewoźnika.
- Od kilku ostatnich lat Województwo Małopolskie jest wzorem dla innych regionów w kraju, które stawiają na ekologiczne środki transportu. Udało nam się to, co jeszcze niedawno wydawało się niemożliwe – skutecznie przekonaliśmy Małopolan i turystów, że kolej jest transportem przyszłości i warto w nią inwestować. Nowoczesne pociągi, zintegrowany bilet, nowe połączenia oraz rozkład jazdy dostosowany do potrzeb podróżnych sprawiły, że łączna liczba pasażerów Kolei Małopolskich w 2017 roku wzrosła aż o 80% w stosunku do roku 2016. Takie dane niewątpliwie sytuują KMŁ wśród najlepszych przewoźników kolejowy w kraju – mówi marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.
Przypomnijmy, że samorząd województwa finansuje także połączenia realizowane na terenie Małopolski przez spółkę Przewozy Regionalne. Hitem okazała się uruchomiona w kwietniu Podhalańska Kolej Regionalna z Nowego Targu do Zakopanego. W ciągu majowego weekendu z pociągów na tej trasie skorzystało blisko 13 tys. pasażerów.
Województwo Małopolskie wspierała także finansowo tzw. wahadło kolejowe Nowy Sącz Chełmiec – Nowy Sącz wprowadzone ze względu na przebudowę mostu heleńskiego. W związku z tym, że zamknięcie mostu znacznie utrudniło sytuację transportową na tym odcinku, samorząd województwa wraz z samorządami z terenu Sądecczyzny podjął 15 maja w trybie pilnym decyzję o uruchomieniu dodatkowych połączeń kolejowych na odcinku Nowy Sącz – Stary Sącz – Rytro. Kursy obsłużą wspólnie Koleje Małopolskie i Przewozy Regionalne, a ich start planowany jest na 21 maja.
To nie jedyne dobre wiadomości dla pasażerów podróżujących pociągami po Sądecczyźnie. Od 1 lipca do 2 września Koleje Małopolskie uruchomią dodatkową parę kursów z Krakowa do Krynicy. Jeśli połączenie będzie się cieszyło dużym zainteresowaniem podróżnych pociągi będą jeździć po tej trasie także w roku szkolnym.
fot. małopolska