Jeszcze w kwietniu pasażerowie skorzystają z nowego peronu na przystanku Kraków Mydlniki. Będzie wyposażony w wygodne ławki, przestronne zadaszenie i czytelny system informacji pasażerskiej.
Odcinek Kraków Główny Towarowy - Kraków Mydlniki to najkrótsza, 5 km część modernizowanej linii między stolicami Śląska i Małopolski. Zdaniem PKP PLK, to jednak inwestycja bardzo wymagająca pod względem zakresu, złożoności i koordynacji prac. Trasa krzyżuje się z linią nr 95 (która przez Nową Hutę prowadzi do Podłęża), linią nr 118 na lotnisko w Balicach oraz obwodową linią towarową nr 100. Stąd potrzeba dokładnego planowania i koordynowania robót tak, by zapewnić przejazd pociągów pasażerskich i towarowych.
Od 26 kwietnia pociągi będą kursować po nowych torach. Wykonawcy kończą montaż sieci trakcyjnej. Trwa precyzyjne sprawdzanie systemów odpowiedzialnych za sterowanie ruchem kolejowym. Inspektorzy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dokonują odbiorów poszczególnych fragmentów zmodernizowanego odcinka. Potem wykonawcy przystąpią do prac na torach. Zmodernizowana linia zostanie oddana do użytku wiosną 2019 r.
Zakończenie kolejnego etapu prac to wymierna korzyść dla pasażerów, korzystających co dziennie ze stacji Kraków Mydlniki. Będzie otwarty peron, wybudowany po północnej stronie linii. Nowoczesna, „wyspowa” konstrukcja ma dwieście metrów długości, a pociągi będą mogły odjeżdżać z obu jej stron. Peron wyposażony jest w wygodne ławki, przestronne zadaszenie i czytelny system informacji pasażerskiej. Docelowo na stacji Kraków Mydlniki będą dwa perony. Dojście do nich, zamiast dotychczasową kładką, będzie prowadzić tunelem.
To nie jedyny efekt kolejowej inwestycji w Krakowie. Powstaje także nowy przystanek Kraków Bronowice. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, dzięki nowym urządzeniom sterowania. W miejscu starych budowane są nowe wiadukty na ulicy Łupaszki, Godlewskiego, Zielony Most i Armii Krajowej. W miejscu przejazdu ul. Rydla powstaje tunel drogowy o długości ok. 200 m.
Przebudowa linii kolejowej E30, na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy rozpoczęła się pod koniec 2016 roku. Inwestycja warta 250 mln zł.