ZIKiT rezygnuje z remontu ul. Wielickiej. Wymienione zostanie jedynie torowisko.
W poniedziałek rozpoczyna się remont torowiska na ul. Wielickiej w stronę Kurdwanowa, który ma potrwać 8 dni. W tym czasie wstrzymana będzie komunikacja tramwajowa na odcinku Bieżanowska - Kurdwanów.
Przy okazji drogowcy chcieli przeprowadzić remont nawierzchni na fragmencie ulicy Wielickiej - w kierunku centrum od rozwidlenia dróg Kamieńskiego-Wielicka do skrzyżowania Kamieńskiego-Malborska oraz w kierunku Wieliczki od rozwidlenia Kamieńskiego-Wielicka do skrętu w ul. Nowosądecką.
Z tych planów postanowiono jednak zrezygnować. - Po szczegółowym badaniu technicznym okazało się jednak, że system odwodnienia pod jezdnią jest uszkodzony i również wymaga remontu. Bez niego nałożenie nowej warstwy asfaltu mija się z celem, ponieważ szybko uległaby ona zniszczeniu. Kompleksową modernizację wymienionego fragmentu ulicy Wielickiej przeprowadzimy w innym terminie, tak by nie przedłużać teraz robót - brzmi oficjalny komunikat ZIKiT-u.
Przestraszyli się sesji?
Wygląda jednak na to, że po ostatnim paraliżu Krakowa i reprymendzie udzielonej ZIKiT-owi przez prezydenta urząd obawia się wprowadzania kolejnych utrudnień na drogach.
Zwłaszcza, że na najbliższą środę zaplanowana została nadzwyczajna sesja poświęcona właśnie temu tematowi. Sesja została zwołana na wniosek radnych PiS. Odbędzie się 18 października o godzinie 16. Zdaniem radnych i mieszkańców kumulacja remontów sprawiła, że Kraków na początku października przez kilka dni tkwił w gigantycznych korkach.
Radni chcą się dowiedzieć od prezydenta, jaka była przyczyna paraliżu miasta i co zamierza zrobić, by zapobiec w przyszłości podobnym sytuacjom. Gotowa jest również rezolucja do prezydenta, którą klub PiS przedstawi pod głosowanie podczas nadzwyczajnej sesji.
Radni chcą w ten sposób zobowiązać prezydenta do “właściwej koordynacji remontów i inwestycji między poszczególnymi wydziałami urzędu miasta i jednostek miejskich w celu uniknięcia kumulacji prac remontowych”.
Wnioskują również o przeprowadzenie analizy zasadności i efektywności zmian przeprowadzanych w strefie płatnego parkowania oraz domagają się informacji na temat budowy metra i ścieżek rowerowych, o co dopominali się mieszkańcy w referendum z 2014 roku.
Fot. ZIKiT