Spółka Trasa Łagiewnicka uzyskała decyzję zezwalającą na rozpoczęcie kolejnego etapu prac. Uzyskana właśnie decyzja Zezwolenia Na Realizację Inwestycji Drogowej ( tzw. ZRID) pozwoli rozpocząć prace związane z korektą koryta Wilgi oraz budową tunelu w rejonie Białych Mórz.
- Otrzymaliśmy zgodę na wydobycie konkretnego rodzaju odpadu, który został określony na podstawie naszych badań, analiz i opracowań archiwalnych, dostępnych źródeł naukowych. Przy realizacji inwestycji minimalizujemy oddziaływanie na otaczającą ją przyrodę - podkreśla Mariusz Piątkowski, Prezes Spółki Trasa Łagiewnicka S.A.
Budowany fragment trzeciej obwodnicy Krakowa ma w żaden sposób nie wpłynąć na wyeliminowanie korytarza wymiany powietrza, jaki stanowi rzeka Wilga. - W ramach przedsięwzięcia koryto rzeki zostanie jedynie nieznacznie skorygowane. Projekt przewiduje takie ukształtowanie koryta rzeki Wilgi oraz terenów przyległych, aby nie spowodowało ono zagrożeń powodziowych. Hałdy z rejonu Białych Mórz, również nie będą zaburzały krajobrazu, gdyż zostaną zniwelowane zaraz po zakończeniu budowy tunelu - informują budowlańcy.
Przypomnijmy, że cały czas trwają też intensywne prace związane z przebudową skrzyżowania ulic Herberta i Witosa.
Fot. materiały prasowe