PILNE

Kraków 2030. "Tu chcę żyć"

20 lutego 2017 Miasto
Autor:  m.s.

„Tu chcę żyć. Kraków 2030” to hasło kampanii, która ma zachęcić mieszkańców do pracy nad Strategią Rozwoju Krakowa 2030.

Strategia to jeden z najważniejszych dokumentów, który wyznacza cele i kierunki spójnego rozwoju miasta. Pokazuje aspiracje Krakowa do bycia miastem inteligentnym oraz ważnym ośrodkiem w sieci metropolii europejskich, w którym dużą rolę odgrywa współpraca z mieszkańcami.

Wkroczyliśmy w najważniejszą w mojej ocenie fazę prac nad Strategią Rozwoju Krakowa. Do tej pory nad tym dokumentem pochylali się urzędnicy i eksperci. Ale brakuje najważniejszej części. Na nią złożą się pomysły mieszkańców na ulepszenie miasta. Jeżeli ich zabraknie dokument nie będzie kompletny, bo przecież strategia to rodzaj umowy społecznej, którą my krakowianie na co dzień działający w różnych środowiskach – biznesu, nauki, kultury, administracji itd. wspólnie zawieramy na rzecz rozwoju miasta – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Dotychczas w ramach pracy nad SRK2030, urzędnicy przygotowali  roboczy projekt dokumentu, który był konsultowany z ekspertami. Teraz przyszedł czas na zaangażowanie mieszkańców. W tym celu uruchomiono specjalną stronę internetową poświęconą strategii, gdzie krakowianie znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące samego dokumentu oraz organizowanych wydarzeń, podczas których będą mogli dzielić się swoimi pomysłami.

18 marca odbędzie się KrakHack – pierwszy krakowski Hackathon Miejski. Czekają nas 24 godziny wytężonej pracy, z zapewnionym cateringiem, inspirującymi warsztatami, zajęciami fitness i masażem. Uczestnicy skupią się nie tylko na innowacjach technologicznych, ale również społecznych – wszystko po to, aby w wydarzeniu mógł wziąć udział każdy, kto ma pomysł i chęć do pracy zespołowej.

Spośród wszystkich projektów przygotowanych podczas KrakHacku, zostanie wybranych 10 najlepszych, które następnie zostaną zaprezentowane podczas Gali Finałowej 20 marca. Autorzy najciekawszych prac otrzymają nagrody rzeczowe (Amazon Kindle, Powerbanki Xiaomi oraz bilety na krakowskie koncerty), a same projekty mają szansę znaleźć się w dokumencie SRK 2030.

Wydarzenie wspiera kampania outdoorowa oraz jej krakowscy ambasadorzy: Bartosz Szydłowski, Ewa Wachowicz, Zofia Gołubiew, Andrew Hallam i Julien Hallier.

- Korzystajmy z dziadków, pracujmy dla wnuków. Chciałabym żeby w 2030 roku Kraków był przewietrzony, czysty, pełen zieleni, otwarty na różne kultury, na różne wyzwania, bo to zawsze wzbogaca. Żeby Kraków był piękny, estetyczny, ale nowoczesny w guście, żeby był różnorodny. Żeby myło miejsce dla muzyki klasycznej, ale i lekkiej. Miejsce dla teatru tradycyjnego, ale i awangardowego. Żeby były puby, bary, kluby, ale i eleganckie restauracje. Doświadczenie seniorów bardzo może pomóc w stworzeniu takiego Krakowa – twierdzi Zofia Gołubiew, była dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie.

fot. Bogusław Świerzowski UMK

Zamknij

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.