„Kupując oczami" w Kamienicy Hipolitów przybliży widzom bogaty świat środków reklamowych stosowanych przez krakowskich przedsiębiorców w drugiej połowie XIX wieku i na początku wieku XX.
Największą siłę oddziaływania na potencjalnych klientów miały wówczas ogłoszenia zwane inseratami, drukowane w prasie, w księgach adresowych i informatorach, a także katalogi oraz cenniki wydawane przez przedsiębiorstwa.
Na wystawie nie zabraknie afiszy, plakatów i wywieszek, jak również całej gamy ulotek i druków firmowych. Zaprezentowana zostanie też cała paleta opakowań reklamowych, takich jak bombonierki po czekoladkach czy puszki po herbacie i kawie oraz upominki reklamowe opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym.
Podziwiać będzie też można tradycyjne szyldy i stanowiące zapowiedź nowoczesnych technologii – neony, filmy i muzyczne nagrania reklamowe. W ramach wydarzeń towarzyszących wystawie odbędą się warsztaty dla dzieci, zajęcia dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej, spacery miejskie i wykłady, a także oprowadzania kuratorskie po wystawie. Pełny program wydarzeń na www.mhk.pl.
Wernisaż zaplanowany jest na 22 lutego o godz. 17.00. Wystawa czynna będzie do 11 czerwca 2017 r.
Na zdjęciach:
1. Samochód z reklamą tutek Herbewo, fot. Agencja Fotograficzna „Światowid”, 1936 r., z zasobu Narodowego Archiwum Cyfrowego.
2. Szyld z reklamą pasty do zębów firmy Chlorodont