PILNE

Małopolski Dworzec Autobusowy w Krakowie zyskał nowe oblicze

01 marca 2017 Komunikacja
Autor:  m.s.

Sześć nowych stanowisk dla autobusów,  połączenie dwóch płyt dworca autobusowego z parkingiem i dworcem PKP oraz dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych. Tak zmienił się Dworzec MDA w Krakowie po przebudowie.

 - To była wyjątkowo trudna i wymagająca inwestycja, jednak patrząc na efekty może rozpierać nas duma. Rozwijająca się Małopolska wymaga nowoczesnych i zintegrowanych rozwiązań. Takim jest właśnie przebudowany dworzec autobusowy, który do tej pory obsługiwał ponad 10 milionów podróżnych rocznie. Teraz ta liczba ma szanse wzrosnąć nawet o 20 proc. Nie wspomnę już o komforcie podróżnych -  mówił wicemarszałek Małopolski Wojciech Kozak

Trwająca od sierpnia 2015 roku przebudowa dworca kosztowała prawie 20 mln zł. W ramach inwestycji górna płyta MDA w Krakowie została powiększona o 1,3 tys. metrów kwadratowych. Powstało na niej sześć dodatkowych stanowisk postojowych dla autobusów.

Będą też udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, bowiem dwie płyty dworca oraz parking znajdujący się na poziomie +2 połączyła winda, która umożliwi łatwe poruszanie się po obiekcie. Dodatkowo na obu poziomach powstała cześć handlowa, która już wkrótce zostanie oddana do użytku pasażerów.

Poprzez poczynione inwestycje nastąpiła integracja całego Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego. Połączyliśmy obie płyty Dworca Autobusowego MDA z dworcem kolejowym, przystankami szybkiego tramwaju, przystankami komunikacji miejskiej, parkingiem na płycie centrum oraz lotniskiem, które – mówiąc w uproszczeniu – zbliżyło się do nas na odległość 15 minut – mówił Marcin Fall, prezes MDA S.A.

Dzięki inwestycji szybciej dotrzemy nie tylko na płytę parkingu, ale także do tunelu "Magda" i Antresoli, które zostały skomunikowane z dworcem. Sześć dodatkowych stanowisk postojowych zwiększy przepustowość obiektu o około 20 proc. Zdecydowanie rozładuje to ruch i poprawi komfort podróży,

Krakowski dworzec autobusowy MDA jest jednym z największych w Europie, pomimo ograniczonej ilości stanowisk, do tej pory realizował średnio 1250 odjazdów w ciągu doby, co łącznie daje liczbę 10 mln obsłużonych pasażerów rocznie. Po przebudowie liczba odjazdów ma szanse wzrosnąć do ponad 1400 dziennie.

Zamknij

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.