PILNE

Od dziś z Kartą Krakowską taniej kupisz bilet

01 sierpnia 2018 Komunikacja
Autor:  Sabina Obajtek

Tylko do końca lipca mieszkańcy Krakowa złożyli ponad 62 000 wniosków o wydanie Karty Krakowskiej. Jej posiadanie daje wiele korzyści, m.in. możliwość tańszego zakupu biletów.

Początek sierpnia to dla pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego gorący okres nie tylko ze względu na wysokie temperatury. To przede wszystkim czas wzmożonej pracy przy weryfikowaniu wniosków i wydawaniu Karty Krakowskiej – tylko od początku lipca wpłynęło już ponad 62 000 wniosków o jej przyznanie, a liczba ta wciąż rośnie.

Karta Krakowska cieszy się ogromnym zainteresowaniem, ponieważ jej posiadanie daje możliwość wielu zniżek; już od dziś można z nią kupić bilety komunikacji miejskiej taniej nawet o 20%. Warto pamiętać, że ulgi dotyczą zakupu biletów okresowych normalnych i ulgowych na 1 linię, 2 linie, całą sieć w strefie I (miasto Kraków) oraz biletu semestralnego. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa tańszy bilet można nabyć jednorazowo maksymalnie na 3 miesiące. Aby zwrócić na to uwagę mieszkańców, na ekranie we wszystkich automatach Krakowskiej Karty Miejskiej bilety na 1, 2 i 3 miesiące oraz bilet semestralny będą wyróżnione innym kolorem (czerwonym lub niebieskim). Na tym samym ekranie mieszkańców będzie o tym informował specjalny napis.

Nośnikiem biletu może być też nasz smartfon. Osoby, które wybrały mobilną wersję Karty Krakowskiej, kupią bilet on-line na stronie internetowej. Wtedy wystarczy wybrać zakładkę "Bilety", a następnie "Zakup Biletów". Po wyborze rodzaju i daty ważności biletu trzeba dokonać płatności wykonując polecenia, które pojawiają się na ekranie. Po zaksięgowaniu płatności pozostaje jeszcze tylko zalogowanie się na swoje konto na smartfonie i powiązanie opłaconego biletu z tym urządzeniem. Posiadacze biletów w mobilnej wersji łatwiej pokażą go do kontroli: wystarczy wybrać opcję: "kontrola biletów" i gotowe! Sama Karta Krakowska już niedługo będzie dostępna również w formie aplikacji.

Mieszkańcy, którzy jeszcze nie wypełnili wniosku o przyznanie karty, mogą to zrobić osobiście w punktach lub drogą elektroniczną. Warto wcześniej sprawdzić, czy załączyliśmy odpowiednie zdjęcie (forma fotografii legitymacyjnej), podaliśmy poprawny PESEL, adres e-mail oraz czy wyraziliśmy zgodę na przetwarzanie naszych danych osobowych - są to bowiem najczęstsze błędy popełniane przy wypełnianiu formularza. Wszystkie osoby, które mają problem ze złożeniem wniosku, mogą uzyskać pomoc specjalnie uruchomionej infolinii.

Szczegółowe instrukcje zakupu biletów w automatach i w wersji mobilnej oraz instrukcję wypełniania wniosku znajdziecie się na stronie internetowej: www.kk.krakow.pl

Zamknij

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.