Od piątku (2 marca) pod wiaduktem na ul. Armii Krajowej auta pojada czterema pasami. Na przywrócenie pełnego ruchu pozwoliła sprawna organizacja prac. Pierwotnie wykonawca przewidywał, że ograniczenia potrwają do maja.
Trwająca od ubiegłego roku modernizacja linii kolejowej z Katowic do Krakowa obejmuje przebudowę czterech wiaduktów kolejowych: nad ul. Łupaszki, Godlewskiego, Zielony Most i Armii Krajowej oraz budowę tunelu drogowego w miejsce przejazdu kolejowego przy ul. Rydla.
Prace przy wiadukcie na ul. Armii Krajowej rozpoczęły się rok temu. Rozebrany został stary obiekt, zwężono ulicę, by m.in. umieścić rusztowania i prowadzić prace przy nowej konstrukcji. Zmiana organizacji ruchu polegała na ograniczeniu jezdni do dwóch pasów.
Jak informuje PKP-PLK, konstrukcja nowego wiaduktu została już w pełni wykonana. Teraz prowadzone będą prace wykończeniowe. Oznacza to, że od piątku (2 marca) pod wiaduktem na ul. Armii Krajowej auta pojada czterema pasami.
- Sprawna organizacja pozwoliła szybciej przywrócić pełny ruch na tej ważnej krakowskiej arterii. Pierwotnie wykonawca zakładał utrzymanie ograniczeń w ruchu do maja - informuje biuro prasowe PKP-PLK. - Wiosną modernizacja linii kolejowej wejdzie w kolejną fazę, a to wymagać będzie też nowej organizacji ruchu w rejonie ulic Łupaszki, Godlewskiego i Zielony Most. Informacje o zmianach przekazane zostaną z odpowiednim wyprzedzeniem.
fot. PKP-PLK