W 18. edycji konkursu "Bezpieczna jazda komunikacją miejską", który odbył się w czwartek na terenie zajezdni autobusowej Bieńczyce, najlepszym kierowcą autobusu został Piotr Przyjemski, który na co dzień pracuje właśnie w tej zajezdni. Drugie miejsce zajęła Monika Zorychta z zajezdni autobusowej Bieńczyce, a trzecie Kamil Kowalski, pracownik KTR, spółki-córki MPK SA.
Drużynowo najlepszym zespołem zostali kierowcy z zajezdni autobusowej Bieńczyce. Drugie miejsce zajęli kierowcy z Płaszowa, trzecie - kierowcy z Woli Duchackiej. W sumie rywalizowało 16 kierowców.
Wygrać wcale nie było łatwo. Oprócz doskonałej wiedzy z przepisów ruchu drogowego trzeba było się wykazać znajomością zasad udzielania pierwszej pomocy oraz precyzyjną, dynamiczną a jednocześnie płynną jazdą autobusem. Podczas każdego przejazdu kierowcy mieli za zadanie m.in. trafić piłką położoną na specjalnym talerzu przymocowanym z przodu autobusu do kosza zbudowanego z opon. Jechali także specjalnym slalomem wzdłuż wyznaczonego wąskiego toru. Potem musieli zatrzymać autobus na przystanku w taki sposób, aby pasażerowie mogli komfortowo do niego wejść, a więc aby drzwi autobusu znalazły się na wprost wyznaczonego miejsca. W kolejnym zadaniu musieli jechać 20 km/h z zasłoniętym prędkościomierzem. Na koniec ich zadaniem było trafienie przymocowaną do autobusu lancą w plastikowe koło wiszące na wysięgniku. A to wszystko starali się zrobić szybko i płynnie. Sędziowie liczyli bowiem czas wykonania przejazdu.
Oprócz kierowców w konkursie rywalizowali także mechanicy i inspektorzy. Najlepszym mechanikiem w zawodach, który najszybciej poradził sobie z wymianą siłowników w drzwiach autobusów, został Dariusz Piorun ze Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka. Kolejne miejsca zajęli: Marcin Stryszewski ze Stacji Obsługi Autobusów Bieńczyce i Grzegorz Janik ze Stacji Obsługi Autobusów Płaszów. Drużynowo najlepiej wypadła Stacja Obsługi Autobusów Wola Duchacka. Drugie miejsce zajęli mechanicy z Bieńczyc, a trzecie z Płaszowa.
Z kolei wśród inspektorów ruchu najlepiej poradził sobie Janusz Michałowski. Drugie miejsce zajął Zbigniew Antosiak a trzecie Radosław Makówka. Ich zadaniem było wypełnienie testu z przepisów ruchu drogowego, układu tras komunikacyjnych i przepisów wewnętrznych MPK SA. Mieli także zadania praktyczne - cofanie radiowozem po łuku i parkowanie tyłem na czas.
Źródło: MPK