Pod koniec roku ma być gotowa estakada nad ul. Wielicką wraz z nowo wybudowanymi przystankami na Zabłociu i Krzemionkach. Mają one ułatwić podróż w ruchu aglomeracyjnym i międzyregionalnym.
Na przystanku Kraków Zabłocie powstaje konstrukcja peronów. Równocześnie trwa montaż wiaty i zadaszenia. Część dworcowa nowego obiektu umieszczona będzie pod peronami. Znajdą się tam kasy, poczekalnia oraz część komercyjna. Z budynku będzie można wyjechać bezpośrednio na perony windami. Właśnie trwa ich montaż.
Dodatkowo poruszanie się na przystanku ułatwią schody ruchome. - Teraz wykonywane są ich betonowe fundamenty. Budowana jest także droga dojazdowa do przystanku, która połączy ul. Zabłocie z ul. Lipową, co ułatwi komunikację pasażerom – mówi Dorota Szalacha, rzecznik PKP PLK.
Z kolei na przystanku Kraków Krzemionki wykonane zostały prace fundamentowe i instalacje podziemne. Gotowy jest też szyb windy, a do końca miesiąca zakończyć się mają prace przy stropie. Przystanek jest tak zaprojektowany, że bezpośrednio schodami lub windą – będzie można dostać się do tramwaju.
Na Krzemionkach zakończyły się roboty związane z zagospodarowaniem terenu wokół pl. Przystanek. Jest tam nowy układ komunikacyjny z drogą, chodnikami i parkingiem oraz schodami. Dodatkowo przewidziano pochylnie ułatwiające dojście na peron oraz do przejścia pod torami.
Powstanki powstają w ramach budowy łącznicY Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki, czyli nowej linii kolejowej, która jest poprowadzona na estakadach, wiaduktach i nasypach. Kluczowe budowle mostowe powstają w rejonie skrzyżowania ulic: Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego i Powstańców Śląskich.