Radny Łukasz Wantuch uważa, że to możliwe. W środę chce złożyć projekt uchwały w tej sprawie. Na czym polega koncepcja SuperBiletu w krakowskiej komunikacji miejskiej?
- Nie ma żadnych przeszkód natury finansowej dla wprowadzenia SuperBiletu, czyli biletu na wszystkie linie za 39 zł miesięcznie plus darmowy rower miejski. Potwierdzają to dane ze sprzedaży biletów za maj 2019, które są zgodne z moimi wcześniejszymi przewidywaniami - uważa radny Łukasz Wantuch.
Na czym polega koncepcja SuperBiletu? - SuperBilet- ten pomysł zacząłem realizować ponad 3 miesiące temu. Czekałem na dane za maj, kiedy po raz pierwszy zaczęliśmy sprzedawać bilety w nowej cenie. Gwałtownie zwiększyła się liczba osób, które kupują bilet sieciowy mieszkańca- o ponad 10 tysięcy osób. To bardzo dobra wiadomość, ale jednocześnie ciągle ponad 40 tysięcy pasażerów komunikacji miejskiej nie korzysta z różnych form biletów mieszkańca, mimo że są o wiele tańsze. Powód jest prosty- nie mają Karty Krakowskiej, czyli nie płacą podatków w naszym mieście. Na każdej takiej osobie tracimy 2500 zł rocznie z tytułu podatku PIT. Zapewne w czerwcu liczba osób płacących podatki w naszym mieście zwiększy się, ale zakładam, że największy skok był w maju, czyli podczas pierwszego miesiąca nowych cen. Uważam, że przy tym cenniku jesteśmy w stanie uzyskać maksymalnie 10-20 nowych podatników. O wiele za mało. Dlatego trzeba "przykręcić śrubę" i jeszcze bardziej zwiększyć różnicę między cenami biletów. Zmiany będą jednak stopniowe i rozciągnięte w czasie - przez dwa lata - tłumaczy Wantuch.
Fot. MPK