PILNE

Trasa Łagiewnicka coraz bliżej

21 marca 2017 Miasto
Autor:  m.s.

Europejski Bank Inwestycyjny i Bank Gospodarstwa Krajowego - polski bank rozwoju, podpisały umowy dotyczące finansowania budowy Trasy Łagiewnickiej.

EBI udzielił kredytu w wysokości 400 milionów złotych, tj. około 93 milionów euro, i jest tym samym głównym kredytodawcą tego projektu. Natomiast BGK zapewnia dodatkowe wsparcie w kwocie 298 mln zł (około 69,3 mln euro).

 Trasa Łagiewnicka to jedna z najważniejszych inwestycji Krakowa najbliższych lat. Jej kluczowym elementem jest linia tramwajowa, która połączy osiedle Kurdwanów z ul. Zakopiańską. Co bardzo istotne, realizacja Trasy Łagiewnickiej otwiera drogę do budowy zachodniego odcinka tzw. III obwodnicy Krakowa z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką. Projekt przyczyni się do odciążenia ruchu w rejonie ścisłego centrum Krakowa - w tym w rejonie alei Trzech Wieszczów, umożliwi przejęcie ruchu międzydzielnicowego z centrum, co przełoży się na zmniejszenie emisji.

Inwestycja obejmie przede wszystkim budowę nowej drogi publicznej przyspieszonego ruchu na odcinku od ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania ulic: Witosa, Halszki i Beskidzkiej, a także linii tramwajowej pomiędzy pętlą Kurdwanów a ul. Zakopiańską. Na odcinkach międzywęzłowych przewidywane jest powstanie dodatkowego pasa ruchu, przeznaczonego dla komunikacji zbiorowej. W znacznej części jezdnia zostanie poprowadzona w tunelach. Dodatkowo, w ramach realizacji zadania, przebudowana lub zbudowana zostanie infrastruktura towarzysząca w zakresie uzbrojenia terenu, mostów na rzece Wildze, przystanków dla komunikacji zbiorowej, ciągów pieszo-rowerowych i zabezpieczeń akustycznych.

Trasa Łagiewnicka to 3,5 km drogi i 2,3 km linii tramwajowej. W ramach inwestycji powstanie 5 tuneli, nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki i ścieżki rowerowe. Zgodnie z założeniem, Trasa Łagiewnicka rozładuje ruch kołowy w rejonie Borku Fałęckiego i Łagiewnik. Dziś bowiem, bardzo wielu kierowców, by przejechać od osiedla Ruczaj do ul. Zakopiańskiej wybiera wąskie uliczki obsługujące zabudowę jednorodzinną w tym rejonie, szczególnie ul. Zbrojarzy, przez co niejednokrotnie dochodzi tam do niebezpiecznych sytuacji. Po realizacji Trasy Łagiewnickiej, przejazd pomiędzy południowym dzielnicami miasta będzie się odbywał z wykorzystaniem nowej drogi, a z pominięciem wąskich uliczek osiedlowych.

Zamknij

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.