Od wtorku działa specjalny telefon interwencyjny Urzędu Miasta. Krakowianie mogą za jego pośrednictwem zgłosić absolutnie wszystko - od przysłowiowej dziury w drodze do problemów z przydziałem lokali komunalnych.
Telefon interwencyjny, funkcjonujący przy dziale mediów miejskich, jest efektem realizacji polityki Urzędu Miasta Krakowa, która ma zadanie poprawić komunikację na linii urząd-mieszkańcy. Powstał przede wszystkim z myślą o mieszkańcach, którzy mogą mieć problemy ze skontaktowaniem się z miejskimi wydziałami i jednostkami lub nie mają możliwości sfinalizowania spraw urzędowych. Zgłaszać będzie można wszystkie interwencje dotyczące funkcjonowania miasta - począwszy od przysłowiowej dziury w drodze, a skończywszy na sprawach, na przykład, nielegalnej wycinki drzew czy przydziału lokali komunalnych.
- Miasto jest skomplikowanym organizmem, z mnóstwem instytucji, których kompetencje nie zawsze muszą być jasne i czytelne dla osób, które na co dzień nie mają z nimi do czynienia. O ile nikt nie ma wątpliwości, że nieprawidłowe parkowanie można zgłosić dyżurnemu straży miejskiej, a nieodśnieżoną jezdnię dyżurnemu "Akcji Zima", o tyle w wielu innych przypadkach sprawa nie musi być tak oczywista. Często w rozwiązanie problemu musi się zaangażować wiele instytucji. Urzędnikom może być łatwiej odnaleźć tych, którzy ten problem rozwiążą. Stąd właśnie powstał pomysł, by przy mediach miejskich uruchomić telefon interwencyjny - tłumaczą miejscy urzędnicy.
Jak zgłosić interwencję?
telefonicznie:12 616 80 00, w godzinach 8.00-16.00
mailowo: interwencje@um.krakow.pl lub wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.kraków.pl
pisemnie pod adresem: Urząd Miasta Krakowa, Wydział Komunikacji Społecznej, pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, z dopiskiem "INTERWENCJE"
Fot. Pixabay