Kraków chce w ciągu dwóch lat wybudować 60 km ścieżek rowerowych. Ma na to pójść blisko 100 milionów złotych.
Krakowscy rowerzyści mają obecnie do dyspozycji około 230 kilometrów infrastruktury. Składają się na to nie tylko ścieżki rowerowe, ale również ciągi pieszo-rowerowe, chodniki z dopuszczonym ruchem rowerowym, pasy rowerowe, kontrapasy oraz tzw. kontraruch rowerowy, gdzie dopuszczona jest jazda rowerem „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych.
Jeszcze w tym roku ma powstać ok. 15 km nowych ścieżek: wzdłuż ulicy Nowohuckiej (2,7 km); od ulicy Powstańców wzdłuż ul. Piasta Kołodzieja, Srebrnych Orłów, Wiślickiej (2,2 km); wzdłuż ulic Babińskiego i Skotnickiej od ulicy Bunscha do ul. Trockiego (1,2 km); od kładki na Wiśle łączącej Kazimierz z Ludwinowem wzdłuż ul. M. Konopnickiej do ronda Matecznego następnie wzdłuż ul. Kamieńskiego wraz z kładką na ul. Kamieńskiego (4,7 km); od ul. Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i ul. Lublańskiej do estakady wraz z dostosowaniem tunelu łączącego ulice Brogi-Rakowicka do ruchu rowerowego (1,4 km); łączymy parki Krakowa (1,5 km); od klasztoru sióstr norbertanek do istniejącego odcinku ścieżki przy moście Zwierzynieckim, od ul. Wioślarskiej do ul. Jodłowej oraz od ul. Mirowskiej do granicy miasta (2,7 km); na odcinku ul. Widłakowej do ul. Tynieckiej (600 m); wzdłuż al. Solidarności (150 m).
Miasto obiecuje, że do 2020 roku zostaną zrealizowane kolejne odcinki dróg dla rowerów: od ul. Przybyszewskiego wzdłuż ul. Armii Krajowej oraz Jasnogórskiej do granic miasta (4 km); wzdłuż al. 29 Listopada na odcinku od ul. Żelaznej do ul. Opolskiej (1,4 km); w ciągu wałów Wisły wraz z obiektem mostowym nad rzeką Białuchą.
W planach jest rozbudowa tras pieszo-rowerowych i tras turystycznych wraz z wykonaniem oznakowania turystyczno-informacyjnego na obszarze Przylasku Rusieckiego (6,9 km).