Miasto podpisało umowę na realizację linii tramwajowej, która połączy Krowodrzę Górką z Górką Narodową. Pięciokilometrowa trasa będzie przebiegać ulicami” Prądnik Biały, Pachońskiego i Bociana.
- Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej jest jedną z największych inwestycji, którą miasto zrealizuje w najbliższych latach. Nowa trasa tramwajowa skomunikuje północną część Krakowa z centrum miasta i poszerzy ofertę transportu zbiorowego dla mieszkańców – mówił prezydent Jacek Majchrowski.
Przetarg wygrało konsorcjum firm INTERCOR i TOR-KRAK. Realizacja inwestycji potrwa 42 miesiące. Nowe torowisko zostanie oddane do użytku już w 2020 roku. Miasto zapłaci za nie 326 mln zł.
Do wykonawcy należy opracowanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowa nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze.
Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały, ul. Pachońskiego, ul. Bociana do Górki Narodowej. Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego, przystanków, peronów, zatok autobusowych i sieci trakcyjnej.
W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej Krowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa z budynkiem dworcowym, który będzie harmonijnie połączony z zadaszeniem nad peronami autobusowymi, dojściem do budynku oraz wejścem od strony peronów
W planie jest także realizacja trzech parkingów w systemie „P&R”: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana oraz powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa – od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.
Powstaną także nowe obiekty takie jak tunel w ciągu ul. Opolskiej, estakada nad doliną Sudoł, kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości ul. Szopkarzy i Danka), mosty na rzece Białucha i na potoku Bibiczanka oraz tunel pod linią kolejową, którym poruszał będzie się nie tylko tramwaj, ale też rowerzyści i piesi.