Dokumenty urzędowe będzie teraz można odebrać w paczkomacie. Przy siedzibie Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców UMK przy al. Powstania Warszawskiego ruszył pierwszy Urzędomat.
Za pośrednictwem urządzenia InPost z Urzędu można odebrać m.in. dowód rejestracyjny pojazdu w przypadku wymiany z powodu braku miejsca na wpis dot. badania technicznego oraz wtórniki karty pojazdu, prawa jazdy, tablicy rejestracyjnej i dowodu rejestracyjnego. Rozwiązanie Paczkomat Urząd 24 to nie tylko odpowiedź na potrzebę usług bezkontaktowych. To także duży krok w realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach "Smart Cities", które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach miast w całej Polsce.
"Cieszę się, że w Krakowie zaczęła działać nowa usługa InPost Urząd 24, która pozwoli mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy paczkomatu. To odpowiedź na rosnące obecnie zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw administracyjnych. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników. Wraz ze wzrostem popularności usługi, kolejne urządzenia trafią do innych wydziałów urzędu miasta i innych jednostek organizacyjnych" - poinformował Jacek Majchrowski, Prezydent Miasta Krakowa.
Dokumenty można odebrać w maszynie znajdującej się przy tej siedzibie urzędu, w której składano wniosek. Jeśli wniosek został złożony elektronicznie, to dokumenty można odebrać z paczkomatu przy al. Powstania Warszawskiego 10. Pozostałe dwa paczkomaty znajdują się na osiedlu Zgody 2 w Nowej Hucie oraz przy ul. Wielickiej 28A.
Specjalistyczne paczkomaty dostępne są także przy urzędach miasta i starostwach w: Nowym Targu, Gorzowie Wielkopolskim, Wołominie oraz Koszalinie. Usługa jest w trakcie wdrażania w: Poświętnem, Kaliszu oraz Urzędzie Pracy w Wołominie. InPost prowadzi rozmowy z kolejnymi kilkudziesięcioma miastami.