Po raz trzeci wyłoniono Uczelnie Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017. Oceniane były m.in. renoma, referencje, zaangażowanie społeczne oraz postrzeganie perspektyw zawodowych.
W rankingu generalnym placówek publicznych niezmiennie prym wiedzie Uniwersytet Jagielloński. Na drugim miejscu ex aequo sklasyfikowano aż 4 szkoły wyższe: Warszawski Uniwersytet Medyczny, Politechnikę Warszawską, Uniwersytet Warszawski oraz Gdański Uniwersytet Medyczny.
Badanie objęło publiczne uczelnie akademickie, niepubliczne uczelnie magisterskie i państwowe wyższe szkoły zawodowe.
Zdaniem dr. Tomasza Barana, eksperta ds. badań opinii i rynku, reputacja szkół wyższych ma kluczowe znaczenie przy wyborze kierunku studiów. Ważne są także wewnętrzne oceny i rankingi środowiska naukowego czy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ale to właśnie reputacja marki może mieć wpływ rozstrzygający.
Ranking, organizowany przez Fundację na rzecz reputacji marki "Premium Brand", powstał na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii, zrealizowanego wśród osób znających daną uczelnię. Metodologię pomiaru opracowała dr hab. Dominika Maison, prof. UW, ekspert w dziedzinie zachowań konsumenckich z agencji badawczej Maison&Partners.
Respondenci oceniali uczelnie w pięciu aspekatach: renoma, referencje, atmosfera medialna, zaangażowanie społeczne oraz postrzeganie perspektyw zawodowych.